Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
Európai versenyen döntős a Holcim fenntartható építészetet népszerűsítő kampánya
A Holcim Hungária Zrt. fenntartható építészetet népszerűsítő kampánya a Magyarország, Csehország és Szlovákia kategóriában bekerült a European Excellence Awards nemzetközi kommunikációs díj döntősei közé. A vállalat integrált kommunikációs kampánnyal hívta fel a figyelmet a környezettudatosságra, a fenntartható építészet fontosságára, valamint a Holcim Awards for Sustainable Construction (Holcim-díj a Fenntartható Építészetért) világversenyre. A nyerteseket december 8-án Amszterdamban hirdetik ki.
A hagyományos kommunikációs eszközöket a közösségi média adta lehetőségekkel is ötvöző kampányban vándorkiállítások, szakmai fórumok és konferenciák is helyet kaptak. A kampány kulcsfontosságú eleme egy rendkívüli vállalkozás, a Monte Rosa expedíció volt. A Holcim a kezdeményezéssel összesen közel 5000 építésznek, építész hallgatónak mutatta be a fenntartható építészet kritériumait, gondolatát és felhívta a figyelmüket a 3. Holcim Awards világversenyre.
A Holcim 2009-ben már bejutott a European Excellence Awards döntőjébe. Akkor a számos elismerést elnyert otthonteremtő kezdeményezéssel, a Holcim Hungária Otthon Alapítvány munkájának bemutatásával érdemelt ki döntős helyezést. Az idén ötödik alkalommal meghirdetett európai kommunikációs díj nyerteseit 2011. december 8-án Amszterdamban megrendezendő gálán hirdetik majd ki.
A Monte-Rosa expedíció
A Hegyikristálynak is becézett jövőbe mutató menedékház, a Monte Rosa projekt a Holcim Awards 2008-as európai döntőjén szerzett bronzérmet. 2010. augusztus 15-én egy szakemberekből és szakújságírókból álló expedíció kelt útra hazánkból, hogy felkeresse a svájci Alpokban található önfenntartó épületet. Az expedíció visszaérkeztével a Holcim élménybeszámoló sorozatot indított a fenntartható építészet és a világverseny népszerűsítésére. A kampány népszerűségét jelzi, hogy eddig összesen 1.800.000-en töltötték le az internetről az expedíción készült úti-videót.
A fenntartható építészet gondolatának további terjesztésére „Expedíció a jövő építészetéért” oldal is indult a Facebook-on, emellett elkészült a Monte Rosa Wikipedia oldala is.
„Maga a téma szinte kiáltott egy ilyen felület létrehozásáért, mert egyre több embert foglalkoztat, emellett az expedícióban részt vevő csapat összetétele sem volt mindennapi”- nyilatkozta Márta Irén, a Holcim kommunikációs igazgatója.
A Holcim hosszú távú együttműködéseket igyekszik kialakítani az építész-képzésben résztvevő egyetemekkel. Az egyetemi roadshow-k mellett eddig összesen 21 szakmai konferenciát és kiállítást – mint például a Pecha Kucha Est - szervezett a vállalat, ahol neves külföldi és hazai szakemberek adták át a fenntartható építészet üzenetét a jövő építészeinek. A nagyfokú érdeklődést az is mutatja, hogy az idei Holcim Award világversenyre 32 magyar pályázat érkezett, ennek is az egyharmada diákoktól.
A Holcim 2003-ban hozta létre a Holcim Foundation for Sustainable Construction-t, mely háromévente egy 2 millió dollár összdíjazású világverseny keretében díjazza a fenntartható építészet elvárásainak leginkább megfelelő elképzeléseket. A 2008/2009-es európai Holcim Awards verseny aranyérmese Janesch Péter és csapata lett „Négy negyed egy egész” című pályamunkájukkal. A nemzetközi világverseny nyertes pályázatait Magyarországon a 2009/2010-es vándorkiállítással egybekötött szakmai fórum keretein belül ismerhette meg a nagyközönség 6 helyszínen, Budapesten, Debrecenben, Sopronban, Szegeden, Győrött és Pécsett. Az eseményt országszerte nagy szakmai érdeklődés övezte, több mint száz alkalommal jelent meg a kiállítás az on-line, elektronikus és a nyomtatott médiában országosan valamint helyi szinten egyaránt.
Forrás: Grayling