Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
Építőipari Térségi Integrált Szakképző Központ Budapest
TÁMOP-2.2.3-07/1-2F-2008-0013
Az Építőipari TISZK-ről:
A Fővárosi Közgyűlés 1839/2007. (XI. 29.) határozatával létrehozta az Építőipari TISZK-et, melynek iskolái:
- Ybl Miklós Építőipari Szakképző Iskola (névváltoztatás előtt Építőipari és Díszítőművészeti Szakképző Iskola) - 1149 Budapest, Várna u. 21.B
- Pogány Frigyes Kéttannyelvű Építőipari Szakközépiskola és Gimnázium - 1183 Budapest, Thököly u. 11.
- Schulek Frigyes Kéttannyelvű Építőipari Műszaki Szakközépiskola - 1087 Budapest, Mosonyi u. 6.
A TISZK a három építőipari szakképző iskola szakképzési tevékenységének összehangolására jött létre azért, hogy koncentrálja a képzési tevékenységüket, az erőforrásokat; egységes irányítási rendszert alakítson ki, biztosítsa az átjárhatóságot. Az alapozó iskolákból a tanulók a szakképző iskolában folytathatják tovább tanulmányaikat.
A Társadalmi Megújulás Operatív Program „A szak- és felnőttképzés struktúrájának átalakítása” konstrukció keretében a „TISZK rendszer továbbfejlesztése” című pályázaton az építőipari TISZK egyszeri, vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert el: 203 676 000 Ft összegben.
"A szervezetfejlesztés, pedagógusok módszertani és szakmai fejlesztése, valamint tananyagfejlesztés az Építőipari TISZK-ben a szakképzés munkaerő-piaci elvárásainak megfelelően" című projekt megvalósításának célja, hogy az összeget a résztvevők olyan fejlesztésekre fordítsák, amelyek hozzájárulnak az építőipari szakmák prezstízsének növeléséhez.
Fejlesztési területek
- Továbbképzések, tréningek - Módszertani továbbképzések, differenciált tanulásirányítás, kooperatív oktatási technikák, problémakezelési technikák, személyiség fejlesztő tréningek, mediátor képzés. Szakmai továbbképzések, IKT eszközök használata, mérés-értékelés
- Konferenciák, rendezvények, értekezletek - Szemléletváltás; Szakmai konferenciák; Tapasztalatcsere az új OKJ bevezetéséről
- A TISZK működése, Fenntarthatóság - Minőségirányítási rendszer kialakítása; Pályakövetési rendszer kialakítása; Elégedettségméréshez mérőeszközök készítése
- Tananyagfejlesztés - OKJ képzési modulokhoz tananyagok
- Felnőttképzés - Felnőttképzési programok bevezetése
- Programok tanulóknak - Egységesített alapozó képzés bevezetése; Karrierépítő program tanulóknak; Versenyek szervezése; Az esélyegyenlőségi témához szükséges programok kidolgozása; Tanácsadási tevékenységek; Felzárkóztatást biztosító programok
- Nyilvánosság, tájékoztatás - A projekt eredményeinek megismertetése a gyakorlati képzőkkel és a szakmai partnerekkel; Reklámtárgyak készíttetése, sajtó, TV, hirdetőtáblák, tájékoztatás, szórólapok
Projektvezető: Megyesi Csilla
Szakmai vezető: László Tamásné
Néhány részlet Megyesi Csilla projektvezető a 2009. május 12-i „Boldogulás a XXI. század gazdasági világában - szemléletváltás a szakképzésben” konferencián elhangzott beszédéből:
„Konferenciánkkal erősíteni kívánjuk, hogy az elnyert összeget olyan feladatok megvalósítására fordítjuk, mely erős, piac- és versenyképes képzési és felnőttképzési rendszert alakít ki. Célunk, hogy a szakképzésből kilépő tanulók és felnőttek rugalmasan alkalmazkodjanak a munkaerő piaci elvárásokhoz.
...Miért időszerű feladatunk? Az „információs robbanás” megelőzte a pedagógiai alkalmazásokat, ezért gyors szemléletváltás, új módszerek kidolgozása szükséges. Az Internet megjelenésével a nyitott, virtuális tanintézetek hamarabb előretörnek, nekünk is lépést kell ezzel a változással tartanunk.
...A pedagógus oktatási, nevelési és értékelési kultúrája nagyon meghatározó a diák számára. A tanári képzés tartalmának megújítása szükséges , hogy a tanárnak legyen igénye az innovációk befogadására, önmaga módszertani eszköztárának folyamatos megújításra.
...Bárhol a világban a természeti szépség mellett mindenki az építészet remekműveit csodálja. Mi magyarok sem maradunk el, mert iskolánk névadói, Pogány Frigyes, Schulek Frigyes, Ybl Miklós által tervezett épületek is megállják helyüket a világ épületeinek rangsorában, de sok híres magyar építészt említhetnék a múltból és jelenből, kiknek neve világszerte ismert.
...Adjunk „Becsületet a szakmának!” Motivációs bázist, magas színvonalú oktatást kell adnunk tanulóinknak úgy, hogy megkapják az élethez szükséges kompetenciákat. Tudatosítsuk, hogy az információszerzés, a munka fontossága egyetemes szemléletet ad, kitágítja az egyén életterét – ablakot nyit a világra. Legyenek tisztában azzal diákjaink, hogy ebben a rohanó világban folyamatos át- és továbbképzésekre, egy egész életen át tartó tanulásra van szükségük.”
Kapcsolódó anyagok:
Forrás: Építőipari TISZK