Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
Szigetelünk vagy elszigetelődünk
Mercedes gépkocsival jutalmazta az energiahatékonysági fejlesztést a Knauf Insulation Kft.
Budapest, 2009. február 4. - Az Európai Unió 2002/91/EK direktívája alapján, a 176/2008. kormányrendelet értelmében, 2009. január 1-től, Magyarországon is minden új építésű ingatlan adásvételi dokumentációjához kötelező csatolni az épületek energiahatékonysági tanúsítványát. Mivel a házak energiahatékonysága legnagyobb mértékben, a szigeteléstől függ, szükség van olyan kezdeményezésekre és felvilágosító programokra, mint például a Knauf Insulation Kft. által útnak indított A+ Hőszigetelés kampány, amely a jogszabállyal összhangban már a tervezési szakaszban ingatlanjaik energiahatékonyságát szolgáló fejlesztések megvalósítására ösztönzi a lakosságot. A most lezárult, nagyszabású energiahatékonysági kezdeményezés fődíját, egy A osztályú Mercedes gépkocsit, a Knauf Insulation Kft. adta át nyertesének, egy másik résztvevő pedig az első hazai energiahatékonysági tanúsítványok egyikét vehette át.
Földünk 10 legmelegebb évéből 9-et 1996-óta mértek, eközben nyáron egyre melegebb, télen egyre hidegebb a klíma. Erőforrásaink egyre fogynak, a növekvő energiaigény és a korlátozott utánpótlás pedig az energia árak folyamatos emelkedéséhez vezetnek. Mindeközben a világon megtermelt energia 40%-át – döntő részben a Föld lakosságának mindössze egytizedét kitevő európai és észak-amerikai - háztartások fogyasztják, megelőzve az ipar (28%) és a közlekedés (32%) szereplőit.
A Knauf Insulation, a világ műszakilag legfejlettebb szigetelésanyag gyártójának felmérései szerint, a háztartások energia felhasználásának mintegy 50-70%-át a fűtés teszi ki, ami a növekvő energiaárak és a csökkenő támogatások mellett egyre nagyobb terhet ró a lakosságra. Az Európai Unió átlagához viszonyítva, a közép-kelet európai épületek egy négyzetméterre vetítve 25%-kal több energiát használnak fel azért, mert nincsenek megfelelően szigetelve. (Régiónkban sajnos a magyar otthonok a leginkább energiapazarlók.) A szigetelés fontosságát jól mutatja, hogy a magyar háztartások kétszer annyi energiát veszítenek el a falakon keresztül, mint például a svéd otthonok, amelyeknek a zord éghajlat miatt 2,5-szer vastagabb a szigetelésük, így fűtésszámlájuk mintegy 35%-kal alacsonyabb, mint egy átlagos magyar család kiadásai.
Ma egy magyar háztartás körülbelül háromszor annyi energiát használ fel egy ugyanakkora lakás fűtéséhez, mint egy osztrák otthon, ami ház és lakás állományunk korszerűtlen szigetelésének, vagy a szigetelés teljes hiányának számlájára írható. Erre való tekintettel a 2009. január 1-én hatályba lépett energia-hatékonysági kormányrendelet célja az, hogy energiahatékonysági beruházásokra ösztönözze a lakosságot és a fenntartókat. Háztartásaink energiahatékonyságát takarékosabb kazánok, vagy dupla üvegű nyílászárók alkalmazásával is javíthatjuk, de a legolcsóbb és legnagyobb megtérülést biztosító megoldás mégis a falak és a tető szigetelése. A Knauf Insulation Kft. A+ Hőszigetelés energiahatékonysági kampányának fődíját, egy Mercedes A. osztály gépkocsit, fal- és tetőszigetelési fejlesztéssel nyerte meg Tagai Gábor, nagytarcsai építkező.
„Válság idején a takarékosság a legjobb befektetés. A hagyományos technológiával épült házak átlagos energiaigénye ma kb. 180–250 kWh/m²/év, amely érték korszerű és innovatív szigeteléssel 2/3-ára csökkenthető, így évente akár 60-70%-os energia-megtakarítást lehet elérni.” - mondta Aszódy Tamás, a Knauf Insulation Kft. ügyvezető igazgatója, az A+ Hőszigetelés kampány díjátadóján.– „A korszerű és innovatív szigetelőanyagok használatával azonban nemcsak a családi kasszát, de környezetünket és a légkört is óvjuk, mivel kevesebb főtőanyagot használunk fel, így pedig kevesebb CO2-t jutattunk a légkörbe.” - tette hozzá az ügyvezető igazgató.
A Knauf Insulation innovatív és környezetbarát - üveggyapot, kőzetgyapot és extrudált polisztirol – szigetelőanyagai kiemelkedő energia-megtakarítást tesznek lehetővé. A Knauf Insulation adatai szerint a korszerű és innovatív szigetelésre fordított összeg átlagosan 25%-os megtérülést hoz évente. Ez azt jelenti, hogy a befektetés ára 2-4 év alatt megtérül, hosszabb távon – 30 év alatt – pedig minden szigetelésbe fektetett forint több, mint 7 forint hasznot hoz.
A Knauf Insulation elkötelezett a környezetvédelem valamint a környezeti fenntarthatóságot szem előtt tartó termékfejlesztés terén. Ezen célkitűzések mentén a vállalat, ECOSE néven hamarosan egy új, környezetbarát ásványgyapot terméket vezet majd be, amelynek gyártása is kisebb energia-felhasználással valósítható meg.
Forrás: Premier Kommunikációs Iroda
Hőszigetelés, hőszigetelő, hővédő termékek
Fűtés
Szigetelések
Homlokzati hőszigetelő rendszerek
Utólagos hőszigetelés