Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Blog
Mit szeret a Google?
Ez a legnépszerűbb témák egyike az Interneten, számos honlap, blog, hírlevél, fórum foglalkozik vele. Most két, ezzel kapcsolatos tapasztalatomat osztanám meg az Épinfó-blog olvasóival:
Az egyik, amit a Google biztosan szeret, az a gyakran frissülő, szöveges tartalom. Mivel már 2005 elején is mindenki blogot írt, én is kipróbáltam, az epinfo.freeblog alatt. Nem voltak gyakoriak a bejegyzések, néhány tapasztalat, új résztvevők, látogatottság.
A látogatottsági számlálók jelzik, milyen kulcsszavakra kapja a találatokat az Épinfó. Gyakran előfordul, hogy kontrollálom, mi jelenik meg ezekre a szavakra a Google találati listáiban - ezt másnak is csak ajánlani tudom. Egy ilyen alkalommal vettem észre először, hogy az egyik résztvevő cég nevére a mindössze cca. 10 bejegyzést tartalmazó blog megelőzte az Épinfót. Ehhez tudni kell, hogy a katalógus 2003 óta működik, ennél nagyságrendekkel nagyobb tartalommal. Ez az eset több keresőszó esetében is előfordult. Arra gondolok, hogy a minden blogbejegyzést megelőző dátum a frissítés gyakoriságát jelzi a keresőrobot számára.
Mivel ez hosszabb távon csökkenthette volna az Épinfó látogatottságát, először töröltem a blogot, de ez nem megoldás: egyrészt a "Tárolt változat" alatt hónapokig megmarad az oldal tartalma a Google adatbázisában, másrészt sokszor előfordul, hogy szeretném kiegészíteni a katalógus tartalmát, vagy megosztani a tapasztalataimat az Épinfó látogatóival. Ezért újra elindítottam a blogot, de nagyon odafigyeltem arra, mit írok, egészen addig, míg át nem került ide, a www.buildinfo.hu alá.
Egy másik rossz tapasztalatomból arra következtetek, hogy a Google szereti, ha az oldalszerkezet minél egyszerűbb:
Az egyes kategóriák találati listáihoz korábban tartozott egy "Nyomtatható változat". Ez egy "lebutított" oldal, fejléc, menüsor, logók nélkül, csak a sima, kinyomtatható szöveges tartalom. A honlap hierarchiájában is egy szinttel hátrább helyezkedett el, mint a találati listák. Ennek ellenére egy keresőszó kontrollnál azt vettem észre, hogy egy ilyen oldal megelőzte a hozzá tartozó találati listát. Több szóra kipróbálva, hasonló eredményt tapasztaltam. Igaz, a látogató egy adott kulcsszó vonatkozásában információkhoz juthatott, de semmilyen továbblépési lehetősége nem volt a honlap további oldalaira, a kapcsolatfelvételhez. Gondolom, rossz benyomást tett volna a katalógusban szereplő cégekre is. Így, mielőtt ez általánossá válhatott volna, töröltük ezeket az oldalakat is.