Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Blog
Mikor állok meg egy kiállítási standnál?
Kimentem a most zajló aktuális építőipari kiállításra, ahol ismét azt éreztem, amit az utóbbi években rendszeresen: sok esetben semmi okot nem találtam arra, hogy odamenjek egy standhoz. Nem kizárt, hogy ezzel más tervezők is így vannak.
Pedig a kiállító cégeknek elemi érdeke lenne, hogy egy kiállításon minél több építész tervezővel kapcsolatba kerüljenek. Igaz, az építész hosszú távú befektetés. Általában nem akkor jut az információhoz, amikor éppen szüksége van rá. De ha egyszer felkelti az érdeklődését, ha egy tartalmas beszélgetés után felméri, hogy profi cégről, termékről van szó, akkor megjegyzi, emlékezni fog rá, betervezi, ajánlja.
Elkezdtem végiggondolni: milyen esetekben szoktam odamenni egy standhoz? Például akkor,
- ha van egy éppen aktuális tervezési problémám, és erre választ keresek. Ilyenkor még ki is várom, míg szabad lesz az a munkatárs, akitől úgy gondolom, hogy a legszakszerűbb magyarázatra számíthatok
- ha érdekel egy termék, egy téma, amiről korábban már hallottam valahol, és minél több információt szeretnék róla
- ha újdonságról van szó, amit azelőtt még soha nem láttam
- ha a stand, vagy a kiállított termék kifejezetten szép, színvonalas, igényes. Szerintem kevés olyan építész van, aki ilyen esetben ne állna meg
- ha egy cégtől ingyenes kiállítási meghívót, regisztrációs lehetőséget kaptam. Ilyenkor illik minimum megköszönni
- ha a prospektusok cipeléséhez reklámtáskához lehet jutni
- ha a standon ismerőst látok
- ha céltalanul megállok, és egyszerűen csak rám kérdez valaki, hogy segíthetek?
Miért működne ez másképp, mint más helyzetekben? Akkor megyek oda valakihez, ha felkelti az érdeklődésemet, ha van valami mondanivalóm, kérdésem. Ha van a dolognak bármilyen apropója.
Mit tehet az a gyártó, akinek éppen nincs új terméke, vagy az építőipar mai helyzetében nem tud látványos standra költeni? Ilyenkor is lehetnek olyan, a legegyszerűbb posztereken elhelyezhető, a tervezés során hasznosítható információk, amelyekért én biztosan odamennék hozzá:
- szakszerű rétegrendek szöveg vagy ábra formájában,
- beépítési csomópontok, részletrajzok,
- vagy ha más nem, de legalább egy felsorolás arról, milyen műszaki előnnyel jár az adott termék alkalmazása, milyen problémára ad megoldást.
Bármi, ami felkelti a figyelmemet, és okot ad arra, hogy megálljak. Hiszen ha már úgyis ott vagyok, szeretnék ebből minél többet profitálni.
Építőipari marketing tanácsadás