Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Blog
2010: csökkenő látogatottság
A 2010-es év még a 2009-hez hasonló látogatottsági adatokkal indult, de áprilistól érezhető csökkenés kezdődött. A második félévben pedig 41%-kal esett vissza az Épinfó látogatottsága a 2009. évi átlagos látogatószámhoz (havi 22757) képest:
I. félév:Hónap | Jan. | Febr. | Márc. | Ápr. | Máj. | Jún. |
Látogatás | 25606 | 23856 | 24697 | 19778 | 18021 | 16025 |
Oldalletöltés | 42160 | 39508 | 42279 | 31443 | 29164 | 27744 |
Hónap | Júl. | Aug. | Szept. | Okt. | Nov. | Dec. |
Látogatás | 14202 | 14789 | 16612 | 13084 | 12319 | 9900 |
Oldalletöltés | 24568 | 25032 | 28927 | 22977 | 21920 | 17150 |
Természetesen foglalkoztat, mi állhat pontosan a háttérben? Termékkatalógusról lévén szó, döntően a keresőkből érkező forgalommal – látogatottságnövelő hírlevél, fórum, álláshirdetés nélkül –, így a legegyszerűbb lenne egyből ráfogni az építőipar helyzetére: alig van tervezési munka, kevés az építkezés, nincs kereslet, ennyivel kisebb az érdeklődés az építőanyagok, lakberendezési termékek iránt.
Azonban úgy gondolom, vannak további szempontok is, amelyek egy internetes honlap esetén befolyásolhatják a találatok számát, függetlenül az építőipar helyzetétől is:
- Bővülő egyedi tartalom - A Google szemében az egyedi tartalom nagy érték – ennek mennyisége egy év alatt nyilván sokat bővült a katalógus oldalakon, illetve az új Szakcikk rovatnak köszönhetően. Ez az egyetlen pozitív, tehát látogatottság növelő szempont.
- Kevesebb fejlesztés – Már 2009-ben sem volt különösen jó az építőipar helyzete, mégsem csökkent, sőt valamivel még nőtt is az Épinfó látogatottsága. Ebben nagy szerepe lehetett a 2008-as év komolyabb fejlesztéseinek. 2010-ben viszont keveset fejlesztettünk.
- Domainnév változás – Március közepén történt meg a www.buildinfo.hu domain módosítása a www.epinfo.hu - ra. Mivel az érezhető visszaesés áprilisban indult, az elvileg szakszerű áttérés ellenére sem zárható ki, hogy ennek negatív befolyása van a látogatottságra.
- Külső linkek - a domainnév változás miatt nagyon sok külső link még ma is a www.buildinfo.hu oldalaira mutat. Bár az átirányításuk megtörténik, de ezek valószínűleg kevésbé értékes linkek.
- A tartalomkezelő rendszer – A honlap (jelen esetben lassan 8 éves) korát a Google önmagában pozitívan értékeli. Azonban ez sajnos, azzal is együtt jár, hogy időközben elavult az Épinfót működtető tartalomkezelő rendszer, a maiak már lényegesen korszerűbbek. Valószínűleg ez az egyik legnagyobb probléma.
- Egyre több a honlap – A csökkenő kereslet egyre több honlap között oszlik meg.
Ha a kisebb forgalmat az okozná, hogy a 2-6 szempontok miatt jelentősen romlott az Épinfó pozíciója a keresőkben, akkor csökkent volna az innen érkezők aránya is. Ez viszont az előző két évhez képest nem módosult, stabilan 70% körüli. Úgy tűnik, a Google szempontjából a bővülő egyedi tartalom egyelőre még kompenzálja a többi, látogatottság csökkentő szempontot.
Nem hiszem, hogy tévedek, ha azt mondom: a találatok száma egyértelműen az építőipar válsága, a kisebb érdeklődés miatt csökkent. Tovább rontja a helyzetet, hogy a katalógus oldalak, amelyek leginkább mutatják a termékek, szolgáltatások iránti keresletet, az egyébként is csökkenő látogatottságból a korábbinál kisebb arányban részesülnek. Ez az arány 70%-ról mára 44,6%-ra módosult.
Főbb forgalmi források 2010. II. félévben (Google Analytics)
- Google: 69,1%
- Naphaz.hu: 9.59%
- Startlap: 5,1%
- Direkt találatok: 4,5%
- Ok.hu: 1,3%
Fontos adat még az is, hogy hány átkattintás történik az Épinfó oldalairól regisztrált partnereink honlapjára. 2010-ben egész évre ez átlag 8,24 átkattintás/cég/hó volt, ami a II. félévben 6,3-ra csökkent.
Érdekes viszont, hogy 2010-ben a naphaz.hu oldalt szinte ugyanannyi látogató nézte meg, mint 2009-ben. Az eltérés 5%-on belül van. Úgy tűnik, aki családi házat szeretne építtetni, az nézelődik, ötleteket, információkat keres. Igaz, nem terveztet, de nem adja fel...