Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Blog
Sajtóközlemények - az internet másképp működik
2006 februárban jelent meg az első sajtóközlemény az Épinfó oldalain, azóta folyamatosan érkeznek: az Aktuális rovatban ma már több száz hír, cikk, programajánló található. Nem kellett sok idő ahhoz, hogy észrevegyem: a keresőkből – elsősorban a Google-ból – érkező találatok száma messze nincs arányban a megjelentetett anyag mennyiségével. Így az Épinfó látogatottságához minimális mértékben járulnak hozzá, de a bennük lévő információk jól kiegészítik a katalógus anyagát – ezért jelentetem meg őket.
Saját tapasztalataimat ma már hiteles mérés is bizonyítja: a Medián Webaudit júniusi adatai szerint az Épinfó oldalain mért látogatások 76%-a érkezett a katalógus-, 7,9%-a pedig az Aktuális oldalaira. Az ok elsősorban az, hogy míg a katalógusban lévő információk egyedi tartalomként jelennek meg, addig a sajtóközlemények anyaga utánközölt, többszörözött jellegű.
Mi a mai gyakorlat?
Sajtóanyag az esetek döntő többségében olyan cégektől érkezik, akik reklámügynökségeket vagy profi marketingeseket foglalkoztatnak. Formája többnyire olyan, mintha a nyomtatott sajtónak lenne szánva: mivel a beérkező anyagnak általában nyoma sincs az adott cég honlapján, így a teljes szöveget le kell közölnöm. Ugyanezt teszi a többi online médium is.
Közismert, hogy ma Magyarországon a Google a legelterjedtebb kereső. Mivel a keresőkből értékes, célzott látogatottság várható, ráadásul ingyen, így érdemes tisztában lennünk azzal: mi a Google érdeke? Korántsem az, hogy rákeresve egy szóra, több tucat találat mutasson ugyanarra a szövegre, hanem színvonalas listák előállítása, sok eltérő, a keresett kifejezéshez kapcsolódó, minél újabb dátumú találattal. Ezért a Google számára a friss, egyedi tartalom a legértékesebb.
Hol az online sajtóanyag optimális helye?
Keletkezése pillanatában a sajtóanyag is megfelel a friss, egyedi tartalom kritériumainak, csak attól válik a Google szemében értéktelenné, hogy számtalan helyen megjelenik.
Ezért véleményem szerint abból lehet a legtöbbet profitálni, ha egy cég online sajtóanyaga teljes szövegével a saját honlapján jelenik meg, például a „Hírek” vagy a „Sajtószoba” menüpont alatt (természetesen minden cikknek legyen saját, külön oldala). Így biztosítható leginkább, hogy a Google-ból érkező érdeklődők a céges honlapot keressék fel, ami azért is előnyös, mert így további oldalakat is letölthetnek.
Az online médiumok számára pedig bőven elég egy értesítés a megjelent új hírről, cikkről, eseményről. Az oldalaikra felkerülő rövidített anyaggal (cím, figyelemfelkeltő leírás, a cikkre mutató hivatkozás) a sajtóanyag ugyanúgy eléri a célját, sőt még a megjelenés esélye is nagyobb, mert kevesebb munkát jelent leközölni.
Építőipari marketing tanácsadás