Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Blog
Ki profitál a mi offline reklámunkból?
Úgy értem, rajtunk kívül. Az egyik lehetséges válaszra egy múlt heti rádióriport kapcsán döbbentem rá, ami a férjemmel készült az egyik adón, hétköznap délelőtt 9 és 10 óra között. Mivel többnyire én szoktam figyelni, hogyan alakul honlapjai látogatottsága, a következőket tapasztaltam:
- Már az adás alatt is jöttek érdeklődők, de legtöbben az adást követő egy órában. Érdekes kérdés mindenesetre, hogy vajon melyik lehet az a réteg, akinek hétköznap délelőtt van ideje rádiót hallgatni, és közben az internethez is ért?
- Mindkét honlap illetve a blog látogatottsága aznap több, mint a duplájára nőtt
- Az érdeklődők a Googleból érkeztek, és nem a cégnévre vagy a honlap hivatkozására kerestek rá, hanem az egyik könnyen megjegyezhető terméknévre
- Másnaptól a látogatottság visszaállt a szokásos szintre
Következtetés
- A szóbanforgó céges honlapok közül az egyik erre a szóra első helyen van a Google találati listájában. Ha ez nem így lett volna, a riportot követően a fokozott érdeklődésből leginkább a konkurens cégek profitáltak volna
- Sőt volt, aki még így is profitált. Aki ismeri a Google Adwords hirdetési hálózatot, tudja: a fizetett hirdetések ma már nemcsak a találati listák jobb oldalán találhatók meg. Egy részük bekerül a díjmentes listák elejére, igaz, minimális színes háttérrel megkülönböztetve. Így akik aznap hirdettek erre a szóra – és voltak ilyenek – valószínűleg számos találatot kaptak
Tanulság
- Az első, és legfontosabb szempont, hogy fontos keresőszavainkra elől legyünk a keresőkben, leginkább a Googleban
- Ha ezt nem sikerülne elérnünk, akkor legalább hirdessünk a Googleban, mikor valamelyik offline médiában hirdetésünk jelenik meg – természetesen magas összeget ajánljunk meg, hogy a jó pozíciónk biztosítva legyen
- Ehhez persze nemcsak az kell, hogy legyen egy Google AdWords számlánk, hanem a megfelelő összegnek rajta is kell lenni. Így ha szükséges, bármikor be tudunk indítani egy kampányt
- Folyamatosan figyeljük honlapunk látogatottságát, legyen részletes webstatisztikánk
- Ne becsüljük le az Internet jelentőségét!