Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
Burkolatlanul hajtanak egymás dolgozóira a burkolatkereskedők
A munkaerőhiány már a burkolatkereskedők számára is súlyos gondokat okoz. Az építőipari fellendülése miatt bővülni kellene, csakhogy szakképzett munkaerő alig akad. A probléma megoldása égető – mutatott rá a múlt héten Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője, a vállalat kereskedői hálózatának éves konferenciáján.
Az utóbbi két-három évben nagyot változott a munkavállalók hozzáállása a cégekhez. Az építőipar növekedése miatt egyre több kereskedésben lenne szükség bővülésre, viszont hónapról-hónapra nehezebben találnak megfelelő munkaerőt a kereskedések.
„Míg néhány évvel ezelőtt egy-egy hirdetésre több száz jelentkező is akadt, addig most alig tíz-húsz önéletrajz érkezik. A legnagyobb hiány raktárosból, targoncásból és sofőrből van. Így a konkurensek egymás munkavállalóit próbálják meg elcsábítani, számottevő lett a fluktuáció” – mondta Markovich Béla.
Mivel egyre több kereskedés gondolkodik létszámbővítésben, 2018-ban élesedő konkurenciaharcra lehet számítani. Komoly feladat a kereskedéseknek az új munkaerő megtalálása, azok beillesztése a cégbe. Azonban a legnagyobb kihívást a kereskedők abban látják, hogy meg tudják tartani a már meglévő, jó szakembereiket, mivel a konkurencia folyamatos ígérgetésekkel, egyre magasabb bérekkel próbálja meg elcsalogatni őket.
Ha egy cég elveszíti akárcsak egy jó szakemberét is, az komoly veszteség lehet számára! Ugyanis a legegyszerűbbnek tűnő raktárosi munkák is jelentős tapasztalatot igényelhetnek. Például a ma egyre népszerűbb nagyméretű burkolólapok bonyolultabb kezeléséhez más szállítóeszközökre, nagyobb hozzáértésre van szükség, így ezeket nem lehet akárkire rábízni.
Markovich Béla szerint a munkaerőhiány miatt fokozódik a munkavállalók leterheltsége is, ugyanakkor ezzel egyidőben erősödik az a trend, hogy a vásárlók egyre igényesebbek, egyre inkább jót akarnak kapni, és természetesen mindezt a lehető legolcsóbban. Így a kihívás a kereskedők számára idén az lesz, hogy saját értékesítőiket, eladóikat hogyan tudják arra motiválni és képezni, hogy ebből a növekvő piacból minél nagyobb mértékben tudjanak profitálni.