Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
A design nem kizárólag a művészek számára fenntartott
A DEF DU6 felülvilágító ablak elnyerte a „formatervezés Oscar-díjának”is nevezett elismert, nemzetközi Red Dot Design 2016 díjat. Slawomir Gawlik, a FAKRO csoport marketing igazgatója mesélt nekünk a díjról, a cég stratégiájáról, innovatív és stílusos termékeiről.
A FAKRO termékei sok elismert díjat nyertek. Ezek standardként vésődtek be a cég történelmébe, ugye?
Bár minden évben számos rangos díjat nyer a FAKRO, ezek mindegyike mégis nagyon értékes számunkra. Megbecsülésként tekintünk rájuk. Minden egyes díj a siker szimbóluma és pozitív visszajelzés a piacról, arról, hogy a termékeink megfelelnek az elvárásoknak. Sőt, ezek az inspiráció és motiváció forrásai számunkra a további fejlődéshez.
Slawomir Gawlik, a FAKRO Csoport marketing igazgatója
A Red Dot Design díjat, ahogy gyakran emlegetik a „formatervezés Oscar-díját” március végén kapták meg. Miben áll a különbség más díjakhoz képest az iparban?
A Red Dot Design egy kivételes díj, mivel a formatervezéshez kötődik. Az elismerések, amelyeket eddig kaptunk a minőségünket emelték ki, a FAKRO termékek innovációját és előnyeit. Itt szeretném kihangsúlyozni a FAKRO csoport Németországért felelős munkatársának szerepét, aki arra ösztönzött bennünket, hogy részt vegyünk a Red Dot Design pályázatán. Talán nem hittünk eléggé abban, hogy nyerhetünk egy ilyen tekintélyes formatervezési versenyben. Nagyon boldogok vagyunk, hogy ilyen sikeres támogatást kapunk német kollégáinktól.
Melyik FAKRO termék lett „Oscar-díjas”?
Végül is az egyik vezető termékünket, a DEF DU6 felülvilágító ablakot neveztük. A Red Dot Design díj tökéletesen illeszkedik a felülvilágító ablakhoz kapcsolódó, két éve az egész világon folytatott marketing kampányukba. Az ablak kitűnő hőszigetelési és nagyszerű hangszigetelési tulajdonságokkal rendelkezik és a formaterve is egyedi. A mi termékünk 5.000 pályázat közül lett kiválasztva, amelyeket közel 60 országból indítottak. A FAKRO azon kevés lengyel cégek egyike, amelyek az építőiparból tudták megnyerni a díjat. Úgy vélem, hogy más „Oscar-díjas” termékeink is vannak, a megváltoztatható nyitási módú preSelect tetőablak, a kiemelkedően energiahatékony FTT tetőablak vagy az esztétikus és egyedi funkcionalitású tetőerkély ablak.
Mi a formatervezés szerepe a FAKRO termékeinél?
Jelentős szerepe van, emellett folyamatosan arra törekszünk, hogy erősítsük a formatervezés szerepét a termékeinkben. Tökéletesítjük az ablakok és padlásfeljárók ergonómiáját. Különösen figyelünk az image építésre és az esztétikai vonatkozásokra a felülvilágító ablakok tervezési fázisában. Ezen folyamatos tevékenységek eredménye a ColorLine felülvilágító ablak, ami megfelel az ügyfeleink és az építészek igényeinek. Elvégre a design nem a művészek számára van fenntartva.
Egy ilyen „Oscar” adhat szárnyakat Önnek?
Persze. Ez nem csak a design-érzékeny építtetők számára nyújt motivációt, de a cég értékesítésébe és marketingjébe bevont munkatársainak is. Az elégedettség nagyszerű forrása az a tény, hogy a termékeinket az egész világon elismerik az egyedi, esztétikai szempontokat is figyelembe vevő vásárlóink. Manapság az ipari formatervezés kéz a kézben halad a termék minőségével és funkcionalitásával. A díjak ezen a területen megerősítik, hogy mi diktáljuk a trendeket, mi hozzuk létre a jelent és a jövőt.
Milyen stratégiai céljai vannak a FAKROnak a következő évekre?
Az egyik kulcsfontosságú célunk, hogy az ügyfeleink egyedi igényeit kielégítsük. Nem elegendő egy jó technikai tulajdonságú terméket létrehozni. Energia-hatékonynak és funkcionálisan tökéletesnek is kell lenni, de mindenek felett az ipari formatervezés trendjeit kell követni. Az alapgondolat az, hogy új megoldásokat kell keresni és a széleskörű termékkínálatot tovább kell növelni.
A Red Dot Design díj a cég ezüst jubileumakor egy új tégla a további növekedéshez, amihez a habarcsot a FAKRO 25 éve adja.
A díj tökéletesen passzol a cég alapításának 25. évfordulójához. A hab a tortán, hogy a FAKRO a második legnagyobb cég a tetőablakok piacán. A felülvilágító ablakok megfelelnek az Europe2020 direktíváinak és sikeres választ adnak a jelenlegi építőipari trendekre, különösen a passzívházakéra. A DEF ablakok világszerte számos országban kerültek beépítésre, fényt biztosítva sok-sok ház számára. Most épp 25 éve, hogy a FAKRO nem csupán csak reagál a piaci igényekre, hanem arra törekszik, hogy előre érezze a jövőbeli igényeket és azok kielégítése érdekében tegyen lépéseket. A termékeink innovációja tette lehetővé, hogy elérjük az iparág csúcsát világszinten, miközben a kutatás-fejlesztésben dolgozó 100 mérnökünk kreativitása sohasem hagyott bennünket cserben. A többi dolgozónk erős elkötelezettsége tette lehetővé, hogy sikeresen vezessük be a FAKRO termékeit világszerte. Ma 140 szabadalmi bejelentésünknek és folyamatosan fejlesztett átfogó termékskálánknak köszönhetően ügyfeleink életének komfortja megállás nélkül növekszik.
Forrás: fakro.pl
Felülvilágító kupola, donga, bevilágító