Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
A jól megvilágított kirakat már fél siker – 5 tipp az átalakításhoz
A híres francia divattervező Coco Chanel mondása szerint sosincs második lehetőség első benyomást tenni. Ebből adódóan a kirakatok a potenciális vásárlók figyelemfelkeltésének meghatározó eszközévé váltak. Mind művészi mind pedig technikai szempontból egy kirakat sikere 50 százalékban a megvilágításon múlik. A karácsonyi vásárlási lázban egy-két világítási trükkel még egyedibbé és csábítóbbá változtathatjuk a kirakatunkat.
Lisardo Mendo a Vitrina-BCN menedzsereként olyan márkák kirakatrendezésében segédkezett, mint a Burberry, Asics vagy a Tommy Hilfiger. Lisardo szerint meglepővé és izgalmassá kell tennünk a kirakatunkat ahhoz, hogy felkeltsük a vásárlók figyelmét és kiemelkedjünk a versenytársak közül. Íme, néhány ötlet a vonzó kirakat megteremtéséhez.
Rugalmas világítást tervezzünk a kirakathoz
A legtöbb bolt nem veszi számításba a világítást a kirakat kialakításánál. A rögzített világítás nem ad lehetőséget a fényhatásokban rejlő lehetőségek kihasználására, és gyakran a homogén mennyezeti világítás kerül előtérbe. Fontos hogy olyan kirakatot tervezzünk, ahol a spotfények mozgathatóak és mind a fény típusát, mint pedig az irányát tudjuk az igényeink szerint változtatni.
Figyeljük meg az összhatást
A bolti kirakat megtervezése előtt gondosan vizsgáljuk meg a környezetet: az utcai világítást, a szomszédos kirakatokat. Figyeljük meg, hogy mit vesz észre a vásárló szemmagasságban. Mindezek tekintetében tudunk olyan koncepciót kialakítani, ami a vásárlók figyelmét is felkelti. Ha azt látjuk, hogy a konkurencia túl erős világítást használ, érdemes az árnyékokkal és a homállyal játszanunk, ami a meglepetés erejével hat a járókelőkre.
Csak a legjobb termékekre helyezzünk hangsúlyt
Ne árasszuk el a vásárlókat. Ha túl sok terméket akarunk reflektorfénybe állítani, azzal csak összezavarjuk a nézelődőket. Igyekezzünk kizárólag a legjobb termékeinket kiemelni a világítás segítségével. Figyeljünk arra is, hogy a spotlámpák fénye semmiképp se irányuljon a kirakaton kívülre, mert zavaró lehet a vásárlók számára.
Keltsünk drámai hatást a fények segítségével
A kirakatnak izgalomba kell hoznia a járókelőket és érzéseket kell kiváltania belőlük. A világítás tökéletes eszköz a drámai hatás eléréséhez. A vízszintes fény vagy az oldalsó világítás növelni tudja a kirakat nagyság- és mélységérzetét. Lisardo Mendo a japán világítástechnikai dizájnert, Karou Mendét tartja az árnyékok mesterének. Mende szerint a szem nem a fényeket, hanem az árnyékok eltérő intenzitását érzékeli, ezért a világítást úgy kell beállítani, hogy minden anyag és tér más-más érzést közvetítsen.
Kombináljuk a technológiákat
Manapság szinte bármilyen igénynek megfelelő világítási technológia elérhető. Igaz, hogy a LED világítás fogyasztja a legkevesebb energiát, azonban számos költséghatékony kerámia fémhalogén (CMH) megoldást is találunk. A technológiák ötvözése lehetővé teszi az adott termék kiemeléséhez leginkább illő, hidegebb vagy melegebb fényhatások létrehozását.
“A legfontosabb, hogy olyan világítástechnikai márkát válasszunk, amelyekben megbízunk. A GE Lighting kerámia fémhalogén termékeknél a kiváló minőség hosszú élettartammal párosul.” – magyarázza a Vitrina-BCN menedzsere. “A LED világítás esetében a GE Lighting Infusion modulja forradalmat jelent a kiskereskedelmi világítás számára mivel a fényerő és a színhőmérséklet változtathatósága lehetővé teszi az egyedi megvilágítást és a különféle fényhatások elérését.”
A GE Lighting sokéves tapasztalatra és fejlesztésre építve nyújt testreszabott megoldásokat a különböző terek megvilágításához. A több mint 100 éves világítástechnikai múlttal rendelkező vállalat a legmagasabb minőségi standardoknak megfelelve fejleszti a jövő technológiáit.
Forrás: NOGUCHI PORTER NOVELLI