Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
Bizakodók az építőanyag kereskedők
Az építőipar élénkülésével pozitívan változott az építőanyag- és burkolatkereskedők első féléves forgalma - a MÉBKER (Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózata) augusztusi felmérése szerint. Az év hátralévő részére a többség további javulást vár. A MÉBKER képzéssel támogatja a kereskedőket.
A MÉBKER ötven tagkereskedése körében végzett telefonos kutatása során a kereskedések első féléves eredményeit és várakozásait vizsgálta. A válaszadók 33 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rosszabbul sikerült az év első fele az egy évvel korábbinál.
20 százalék eredménye nem változott, azonban 47 százalék számolt be jobb adatokról. Az adatok a piac szerény mértékű felélénkülésére engednek következtetni. További bizakodásra adhat okot, hogy bár az első félév első négy hónapja gyenge eredményeket hozott, az utolsó két hónap eredménye kompenzálni tudta.
A kereskedések hangulata bizakodó, a megkérdezettek 55 százaléka vár jobb eredményt a második félévben. 31 százalékuk azonos, 14 százalék rosszabb eredményre számít. Az erősödő bizalom azt sugallja, hogy a hazai építőanyag kereskedők jelentős része gondolja úgy, hogy végre elkezdődhet egy lassú kilábalás az ágazatot sújtó válságból.
A siker rajtunk, a kudarc a környezeten múlik?
A jobb eredményt elért kereskedések 33 százaléka valamilyen marketing vagy menedzsment aktivitásnak tulajdonítja a jobb eredményeket. 27-27 százalékuk a javuló piaci környezetnek és a növekvő megrendelés állományt érzi a javulás okának. Ez utóbbi adat alátámasztja, hogy mind a kisebb-nagyobb felújítási munkák, mind a projektek erősödtek.
Ezzel szemben azok a cégek, melyeknek az eredménye romlott, 95 százalékban külső körülményeket, mint a kereslet csökkenése, a hosszú tél vagy az árfolyamváltozás okolják az eredményekért.
„Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az értékesítés hatékonysága az egyik olyan terület, melyre közvetlenül befolyással lehetnek a kereskedések, míg a válságot okozó külső tényezőkre nem” – mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője, a MÉBKER alapítója. Hozzátette: a MÉBKER által márciusban végzett felmérése rámutatott, hogy a lehetőségek 70 százalékát „elpuskázzák” a kereskedők az eladók nem megfelelő hozzáállása és tudása miatt. Az akkori felmérés rámutatott, hogy az eladók többsége nem köszön és nem segít!
A kereskedők szakmai támogatása, képzése érdekében jött létre a MÉBKER, mely a napokban tartotta rendezvényét. Az előadásokon 21 kereskedés munkatársai vettek részt. A téma a munkatársak motivációja, valamint az új marketing és menedzsment trendek és eszközök bemutatás volt a felhő alapú szolgáltatásoktól a közösségi médiáig. Az esemény előadói Szabó Péter motivációs tréner, Kolesár Krisztián a VISIONARY Cloud alapítója, kreatív producere valamint Jagodics Rita nagykereskedelmi marketing szakértő.
„Véleményem szerint az építőipar élénkülése mellett a MÉBKER is jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a Mapei újra növekedési pályára tudott állni az év első felében” – mondta Markovich Béla.
A MÉBKER Hálózatról
Az Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat (MÉBKER) 2011-ben alakult. Célja a tagok forgalmának növelése, a sikeresebb és eredményesebb piaci működés. A hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket.
A kezdeményezés elindítója Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője. A hálózathoz a Mapei Kft.-vel szerződésben álló építőanyag- és burkolatkereskedő cégek csatlakozhatnak, a tagság ingyenes.
Forrás: Mapei Kft.
Építőanyag kereskedés, áruház