Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Blog
Kereső-kifejezés típusok
Az Épinfó – vagy bármely más honlap – statisztikájának elemzése nemcsak érdekes feladat, de egyben a további fejlesztés, a látogatottság-növelés egyik legjobb eszköze is. Fontos tudnunk, látogatóink honnan, milyen kereső-kifejezést használva, honlapunk mely oldalaira érkeznek. Tapasztalataim segíthetik döntésüket - érdemes-e belépniük katalógusunkba -, másrészt saját honlapjuk fejlesztéséhez is kaphatnak hasznos ötleteket. Most az Épinfó látogatói által használt, havonta több ezer különböző kereső-kifejezés jellegéről lesz szó, természetesen csak nagy vonalakban. A főbb típusok azért így is jól megfigyelhetők. A keresőszó típusokhoz ezúttal nem sorolok fel példákat: szeretném megelőzni, hogy az Épinfó oldalai helyett a blog kapjon találatokat.
Egy-két szóból álló kifejezések
Gyakran ismétlődnek, és arra utalnak, hogy a látogató általánosságban szeretne tájékozódni egy termék, szolgáltatás választékáról. Ilyenkor fordul elő leggyakrabban az a kedvező eset, hogy a találatot katalógusunk olyan oldalai kapja, amely a keresett termékcsoportról a legtöbb információt tartalmazza: a témakör találati listája.
Keresés márkanévre, tulajdonságra
Ha a látogató elképzelése ennél határozottabb, a terméknévhez kapcsolhat:
- Márkanevet,
- Tulajdonságra utaló jelzőt,
- Márkanév és jelzők kombinációjából álló kifejezést.
Ebben az esetben többnyire 2-3 szóból áll a kereső kifejezés.
Helytelenül beírt cégnév
Konkrét céget keresve előfordul, hogy a valós cégnév eltér attól, ahogy azt a látogató a kereső-mezőbe beírta. Ilyenkor nyújt segítséget a Partnereink menüpont alatti céglista, ahol a cégnevek lehetséges variációi nagy számban előfordulnak.
Terméknévhez kapcsolt helység- és utcanevek
Sokan szeretnének egy termékhez, szolgáltatáshoz lakóhelyük közelében hozzájutni, emiatt sokan írják be a keresőmezőbe a helység nevét is a keresett termék vagy szolgáltatás mellé. Talán meglepő, de terméknév + utcanévre is sok találat érkezik. Ilyenkor valószínű, hogy az érdeklődő látott valahol egy konkrét üzlethelyiséget, telephelyet, és azt szeretné megtalálni. Találat esetén ilyenkor sem tartozik mindig ugyanahhoz a céghez a terméknév illetve a helység- vagy utca neve, de előfordulhat, hogy katalógusunk más, hasonló tevékenységű résztvevője profitál belőle.