Médiaajánlat
Adatvédelmi nyilatkozat
Impresszum, jogi nyilatkozat
A honlap üzemeltetője:
Webműhely Kft.
Épinfó - Aktuális
Az építőipar válsága ellenére bizakodó a Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózata
Eredményes évet zárt az egy évvel ezelőtt, 2011. február 23-án alakult Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózat (MÉBKER). Az építőanyag- és burkolatkereskedőket tömörítő klaszter jellegű szerveződés az építőipart sújtó recesszió ellensúlyozására jött létre. Célja, hogy a hálózat tagjai közös marketing tevékenység és menedzsment képzések révén növeljék forgalmukat valamint hatékonyságukat, és erősítsék piaci jelenlétüket. Az első évben elért eredmények biztatóak.
„A válság hatására átalakult az építőanyag piac. Nem csak a kereslet esett vissza, megváltoztak a vásárlási szokások, megfontoltabbak lettek a vevők, csökkent a kosárérték, hosszabb lett a vásárlási döntés folyamata, tovább romló fizetési morál mellett. Felismertük, hogy a megoldás a marketingkommunikáció erősítése és a menedzsment képességek javítása, melyet összefogva valósíthatunk meg hatékonyan” – világította meg az összefogás létrejöttének okait Markovich Béla a MÉBKER alapítója, a Mapei Kft ügyvezetője.
Hozzátette: azok a kereskedők, akik nem reagálnak a megváltozott piaci helyzethez, egyre nagyobb nehézségekre számíthatnak. Az építőiparban folytatódó recesszió miatt a forgalom további drasztikus csökkenésével kell szembe nézniük, ami sokaknak a véget jelenti.
Azok viszont, akik felismerték, hogy változtatni kell, és új eszközökre van szükség a siker érdekében, azok jó eséllyel néznek szembe a válsággal – adott hangot véleményének Markovich Béla.
Válaszok a válságra
A MÉBKER 2011-ben közös marketing kampányokkal és marketingtámogatással, valamint a hatékonyságot növelő specializált tréningekkel adott választ a válságra.
A múlt évben négy közös kampányt szerveztek a hálózat tagjainak. A kampányhoz csatlakozó tagkereskedések minden marketing eszközt készen megkaptak, a szórólaptól kezdve a kuponokon át az óriásplakátig. A hálózati együttműködés lehetőséget teremt a tagoknak kiváló szakértőkkel együttműködni, valamint kedvező gyártási árakat érvényesíteni a közös kampányoknál alkalmazott marketingeszközök tekintetében.
Kiemelkedő szerep jutott a hatékony működést segítő tréningeknek, melyeket négy neuralgikus témában, kintlévőség-kezelés, értékesítés, marketing, valamint szervezetfejlesztés területen szerveztek.
Markovich Béla, a kampányok eredményei valamint a tagok visszajelzése alapján sikeresnek értékeli a MÉBKER első évét, melyet alátámaszt, hogy a 38 tagkereskedővel létrejött hálózat egy év alatt 68 tagúvá bővült, összesen 117 boltot tömörítve.
Az idei tervek
A MÉBKER idei programjának összeállítását megelőzte egy felméréssel összeállított problématérkép, mely rávilágított, hogy a kereskedések gondjai változatlanok. A legnagyobb problémát továbbra is a kevés a vevő, az egyre nehezebben elnyerhető nagyobb projektek, valamint a romló fizetési morál jelenti. Emellett jelentős az igény az internetes megjelenés erősítésére, mely nagyobb hangsúlyt kap a MÉBKER idei programjában.
„Nagyon bizakodó vagyok és a kedvezőtlen kilátások ellenére javulást várok a MÉBKER tagkereskedéseinek helyzetében. Úgy vélem, hogy a marketing aktivitás növelésével és a menedzsment hatékonyság növelésével meg tudjuk őrizni, sőt némiképp növelni is tudjuk piaci pozíciónkat” – mondta az idei várakozásokról Markovich Béla a MÉBKER alapítója, a Mapei Kft. ügyvezetője.
A MÉBKER Hálózatról
Az Első Magyar Építőanyag- és Burkolatkereskedők Hálózat (MÉBKER) 2011-ben alakult. Célja a tagok forgalmának növelése, a sikeresebb és eredményesebb piaci működés. A hálózat tagjai használhatják a szervezet védjegyét és élvezhetik az ezzel járó beszerzési kedvezményeket, marketingtámogatást és képzéseket. A kezdeményezés elindítója Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője. A hálózathoz a Mapei Kft.-vel szerződésben álló építőanyag- és burkolatkereskedő cégek csatlakozhatnak, a tagság ingyenes. www.mebkerhalozat.hu
Forrás: Sajtóközlemény